Co znamená „luxusní kabelka“?
Luxus – jak honosné a přitom pomíjivé slovo. Co se pod ním vlastně skrývá? Co určuje nám smrtelníkům, co je a není luxusní zboží?
- značka
- cena
- materiál
- reklama
- vlastní názor
Značka – tak to je velmi prosté. Světoznámé značky produkují a uvádějí na trh kvanta kabelek, jestliže víte, že tento módní doplněk je hitem roku, nebo že tuhle kabelku vlastní nějaká hollywoodská hvězda, je jednoznačné, že se jedná o druh luxusu.
Cena – nemusí tomu tak být. Ano, pakliže kožená kabelka stojí okolo 2 tisíc korun a výše, je již považována za luxusní zboží. Ale je tomu opravdu tak? Skromnému člověku bohatě stačí, že daný produkt je hezký, praktický a není předražený a přesto na oko může působit velmi luxusně. Taktéž není třeba utrácet tisíce korun za originály, když ten samý na oko luxusní kousek můžete mít ve velmi přesvědčené kopii za poloviční cenu.
Materiál – jednoznačně značka luxusu. Kabelka jako módní doplněk neslouží pouze jako pastva pro oči nebo pro podtrhnutí daného outfitu ženy. Kabelky mnohdy plní velmi praktické funkce a proto je velmi důležitá kvalita daného výrobku.
Materiál by se neměl
- trhat
- třepit
- lámat
- praskat
- odpadávat
- kvalitní zapínání atd.
Reklama – je velmi důležitým faktorem při určování hodnoty. Mnohdy lidé ani nepátrají po tom, jak a z čeho je produkt vyráběn. Bohatě stačí, že v dané televizní reklamě bylo zboží označeno jako „luxusní kabelka“.
Reklamou však můžeme chápat
- televizní spot
- billboard
- časopis
- článek na internetu
- „jedna paní povídala“
- známá hvězda řekla, že to tak je
Vlastní názor – je ještě stále velmi důležitý a je moc dobře, že se na něj nezapomíná. Nemusíte nutně vydělávat statisíce korun měsíčně, abyste měli luxusní kabelku. Stačí chytře nakupovat například v bazarech, second handech, e-shopech atd. Pro někoho je luxusní kabelka z pravé krokodýlí kůže, pro někoho na pohled krásná a přitom cenově přijatelná kabelka z obchodního centra.